Cattle and Crops

La Tech-Demo 0.0.9.9 de Cattle and Crops explose les performances

C’est Noël avant l’heure chez Masterbrain Bytes. L’éditeur de Cattle and Crops nous présente l’update 0.0.9.9 du titre avec un changelog assez modeste dont on retiendra surtout les fix de l’IA et le “coup de pied au derrière” niveau performance. Sur notre config (Core i7 / GF960M / 16Go RAM) c’est flagrant. On peut enfin jouer sans lag en full HD avec le niveau de détail sur High, ça ne bronche pas.

“Nous avons apporté plusieurs améliorations au niveau de la performance et attendons une augmentation moyenne du taux de rafraîchissement jusqu’à 100%. D’une part nous avons réduit le nombre d’objets visibles à distance (LOD), d’autre part nous avons réduit la consommation de mémoire vidéo en optimisant les textures et les ombres. Il y a un nouveau paramètre ultra pour les textures et un avertissement est émis lorsque la carte graphique n’a pas assez de mémoire vidéo dédiée. Pour le réglage ultra vous devriez avoir une carte graphique avec au moins 3 GB VRAM. Nous tenons à souligner qu’il y a eu de graves problèmes de performances avec Aero Theme Manager sous Windows 7. Cette application est maintenant désactivée temporairement par notre jeu, ce qui peut conduire à un doublement de la fréquence d’images.”

Voici le change log :

  • LAUNCHER UPDATE: the launcher has been updated to version 0.4.6 and can now delete obsolete files that are no longer required by the game
  • NEW: Differential lock: all vehicles now have a locked differential and now manage better in rough terrain
  • NEW: You get a warning in the graphics options if there isn’t sufficient video memory for the desired texture quality
  • BUG FIX: The AI navigator has been reworked, the AI traffic doesn’t drive across fields any more
  • BUG FIX: Performance problems with an active mission marker have been resolved
  • BUG FIX: In the trading window you can now immediately perform the action with the start button, before you first had to select an amount
  • BUG FIX: The Jaguar doesn’t tilt forward when braking
  • BUG FIX: The Jaguar doesn’t eject chaff any more when it is being started
  • BUG FIX: Problems with the height of attached machinery on the farmyard have been fixed
  • BUG FIX: Plowing with the Arion is possible again
  • CHANGE: A LOD system for vehicles has been introduced. Some elements are faded out at a distance, this leads to significant improvements when multiple vehicles are visible at the same time
  • CHANGE: The VRam usage has been reduced. Textures on max level only use 2.62 Gb instead of 3.57GB
  • CHANGE: Under Windows 7 “Aero” is being turned off when the game is being started, this provides a better framerate
  • CHANGE: An additional texture quality category has been implemented, now there are low, medium, high and ultra
  • CHANGE: The handling of all vehicles has been reworked. New transmission- motor- and physics adjustments deliver a more realistic driving experience
  • CHANGE: The Jaguar’s motor sound has been reworked
  • CHANGE: The Arion’s and Axion’s motor sound has been reworked
  • CHANGE: The chasers don’t block the field entrances any more, they look for a roadside parking position without impeding the chaff cutter on his way to the field
  • CHANGE: The reload and respawn buttons in the vehicle fleet view have been implemented again
  • CHANGE: Some steps in the missions can now be skipped. Additionally there is a chest/console command “skipCondition” to skip running mission steps
  • CHANGE: The season one mission has been reworked

Bruno Giacobbé

Créateur de simulagri.fr (mais pas que). Joueur de Final Fantasy avant d'être joueur Farming Simulator. Je surveille de près Cattle And Crops et pleure sur le défunt Pure Farming. Je fais également un bain de boue dans Spintire MudRunner entre midi et 2.

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